vineri, 3 august 2007

Vanzarea ferestrelor termopan

Vanzarea ferestrelor termopan

1.1 Dotarea materiala



Activitatea de vanzari este o componenta de baza a afacerii cu tamplarie. Ca dotare materiala, pentru vanzari se disting mai multe necesitati, care se pot rezolva in timp sau de la inceput, functie de puterea financiara a fiecarei firme in parte:
birou de ofertare, contracte si procesare a listelor de productie
echipament birotica (fax, telefon, computer imprimanta)
software ofertare - productie
exponate (colturi - mostra, elemente complete de tamplarie, etc.)
masina agent de vanzari, telefon mobil, eventual laptop

1.2 Resurse umane

Structura personalului ocupat in vanzarea tamplarieie PVC este, ca si la dotarea materiala functie de puterea financiara a firmei si de incarcarea constanta cu comenzi si implica urmatoarele posturi:
- 1 persoana pentru biroul de ofertare - contractare - liste productie, care preia si proceseaza cererile de oferta primite telefonic sau de la agentii de vanzari si, ulterior dupa contractarea lucrarii si incasarea avansului, pregateste listele de productie pentru atelier si organizeaza masuratorile care se impun
- 1 sau mai multe persoane ca agenti de vanzari, care cauta si intalneste potentiali clienti si care pot oferi detalii tehnice, arata mostre, sau face chiar masuratori, oferte de pret si contracte si pastreaza legatura cu clientul
- 1 persoana pentru show - room, care poate da detalii tehnice si oferte de pret

1.3 Elemente de marketing specifice
1.3.1 Ofertarea tamplariei PVC
1.3.2 Metode de penetrare a pietii

Organizarea unui show-room
Agentii de vanzari
Publicitatea
Marketig direct
Contractarea
Urmarirea postvanzare

Niciun comentariu: